Ślub i wesele to najważniejsze wydarzenie w życiu każdego dorosłego człowieka. Organizacja tych uroczystości to ogromna odpowiedzialność, ale dopięcie wszystkiego na ostatni guzik pozwala uniknąć zupełnie niepotrzebnego stresu. Istotne jest zwłaszcza wykonanie pewnych czynności w określonym czasie, to znaczy na rok, pół roku, trzy miesiące, miesiąc i tydzień przed terminem. Jedną z nich jest choćby wybór fotografa, który uświetni całą imprezę na zdjęciach. Na szczególną uwagę zasługuje fotografia ślubna w Nowym Targu, gdyż tamtejsi fachowcy to profesjonaliści z krwi i kości.
Co najmniej rok przed ślubem należy wybrać pasujący nam termin i zarezerwować datę oraz godzinę uroczystości. Trzeba także zdecydować się na miejsce ślubu i wesela, biorąc pod uwagę kilka istotnych aspektów – m.in. budżet, stylistykę wydarzenia czy liczbę gości. Ponadto konieczne jest zamówienie zespołu muzycznego (ewentualnie DJ-a), wstępne zarezerwowanie miejsc noclegowych dla gości, a także wybranie odpowiedniego fotografa. Oto czynności przewidziane na kolejnych etapach:
Pół roku przed – dokonanie ostatecznego wyboru strojów Pana i Panny Młodej, zarezerwowanie terminu wizyty u fryzjera i kosmetyczki, wynajęcie wymarzonego auto, a ponadto wybranie konkretnych zaproszeń.
3 miesiące przed – zakupienie obrączek ślubnych, ostateczna weryfikacja listy gości oraz menu weselnego (dania i słodkości), wysłanie wszystkich zaproszeń, dokładne zaplanowanie usadzenia zaproszonych osób przy stole, a także spotkanie z zespołem muzycznym w celu omówienia repertuaru.
Miesiąc przed – dokonanie przymiarki sukni, przygotowanie wszelkich materiałów drukowanych (m.in. winietek, etykiet i księgi gości), potwierdzenie noclegów, przygotowanie upominków dla gości, wybranie kwiatów i dekoracji oraz omówienie z fotografem kwestii związanych z sesją ślubną. Jeśli zależy nam, aby była to wyjątkowa sesja ślubna Kraków jest miastem, w którym z pewnością warto ją zorganizować.