Regularne sprawdzanie stanu oleju jest konieczne, jeśli chcemy dbać o stan naszego silnika. Z czasem jego poziom spada, dlatego trzeba go uzupełniać. Czasami może się jednak zdarzyć, że ten poziom wzrośnie. Ponieważ motor sam nie może produkować oleju, oznacza to że coś się z nim zmieszało. Najczęściej jest to płyn chłodniczy, a problemem – uszczelka pod głowicą, którą w takiej sytuacji należy wymienić na nową.
Pomiędzy blokiem silnika, który zawiera w sobie tłoki oraz korbowody, a jego górną częścią – głowicą – znajdują się kanały olejowe i chłodnicze. Wszystko musi na pewnym etapie przejść przez uszczelkę, która znajduje się pomiędzy dołem a górą motoru. Jeżeli tam wystąpi nieszczelność, do oleju może przedostać się płyn. Jest to sytuacja bardzo niebezpieczna, ponieważ dochodzi wtedy do znacznego spadku jakości smarowania, a takich właściwości nie posiada płyn chłodniczy 1 Litr może już doprowadzić do spadku ciśnienia oleju tak dużego, że na wolnych obrotach po rozgrzaniu zacznie zapalać się czerwona kontrolka na zegarach.
Przede wszystkim, by nie doprowadzić do większych szkód, nie należy dalej używać pojazdu. Trzeba poszukać warsztatu, który zajmie się wymianą uszczelki pod głowicą, co jest dość dużym przedsięwzięciem. Na szczęście taką naprawę wykonuje się na ogół raz na całe życie samochodu.
Jeśli chcemy dowiedzieć się dodatkowych szczegółów, możemy zajrzeć tutaj: http://sklep.4lift.pl/content/8-plyn-chlodniczy-w-oleju-silnikowym-objawy. Operację wymiany uszczelki bądź głowicy możemy też przeprowadzić samodzielnie, jeśli posiadamy wystarczające umiejętności.