Dobry marketing jest podstawą do zdobycia nowych klientów dla firmy. Popularnym sposobem na zdobycie i utrzymanie klienta a także dalszą promocję marki są gadżety. Warto, by były to rzeczy które wykorzystywane są na co dzień i mogą stać się cenne dla użytkowników, nawet jeżeli same w sobie nie mają zbyt dużej wartości.
Gadżety reklamowe można podzielić na wiele rodzajów, nie ma ogólnej klasyfikacji. Często spotykamy się z ozdobnymi brelokami do kluczy czy prostymi długopisami z logo. Jednak warto, by gadżet jaki wręczany był bardziej funkcjonalny, czyli pozwalał jego użytkownikowi na codzienne zastosowanie i ułatwienie życia. Dobrym, funkcjonalnym gadżetem jest z pewnością pendrive promocyjny – w dobie powszechnego wykorzystania komputerów częściej zapisujemy dokumenty w formie elektronicznej i gdy zachodzi potrzeba ich archiwizacji czy szybkiego przeniesienia między komputerami, taki nośnik pamięci jest bardzo przydatny.