Klienci traktują galerie nie tylko jako miejsce, w którym mogą dokonać zakupów, ale także dogodną przestrzeń do spędzania wolnego czasu. Obiekty handlowe wychodzą naprzeciw tego typu oczekiwaniom oferując im szeroki wybór rozrywek. W związku z tym galerie przestają spełniać tylko tradycyjną funkcję handlową, do której zostały stworzone, ale stają się coraz częściej bogatym źródłem rozrywki, spotkań towarzyskich i innego rodzaju atrakcji dla niemal każdej grupy wiekowej. Potwierdzeniem tego faktu jest to, że rośnie udział najemców z sektora rozrywka oraz gastronomia w stosunku do całkowitej powierzchni handlowej. W coraz większym stopniu galerie wplatają się w miejską tkankę, pełniąc różnorodne funkcje kulturalne i społeczne. W jaki sposób obiekty handlowe, poza bogatą ofertą rozrywkowo- kulturalną, mogą podkreślić swoje działania na rzecz klientów?
Atrakcyjność galerii handlowej to również jej wygląd. W związku z tym obiekty zostały starannie zaprojektowane i stworzone w taki sposób, aby klient chciał do nich wracać. Dotyczy to zarówno układu sklepów, jak i szczegółów wyposażenia. Jednym z detali, które zwiększają atrakcyjność obiektu mogą być plastikowe dozowniki do mydła wizualnie dopasowane do estetyki łazienki.