Biznes Rynek Finanse

Opakowanie – czy ma znaczenie dla klienta?

Każdy doświadczony sprzedawca zdaje sobie sprawę z tego, że klient kupuje oczami. Opakowanie staje się więc swego rodzaju wabikiem. Zależnie od produktu klient będzie oczekiwał czegoś zupełnie innego od sposobu jego zabezpieczenia, w tym funkcjonalności, ładnego wyglądu i odpowiedniego rozmiaru. Do tego dochodzi jeszcze jeden ważny czynnik: wielorazowość danego opakowania.

Klient zwraca uwagę na ogrom czynników

Nie ma jednego sprawdzonego sposobu na zapakowanie produktu tak, aby na pewno zwiększyć jego sprzedaż, bo konkretne towary się od siebie różnią. Opakowania żywności mają pozwalać na wygodne jej przechowywanie zabezpieczające przed zepsuciem się, a kosmetyki powinny mieć wygodne opakowanie i wyglądać luksusowo. Znajdziemy też całą listę produktów, które nie powinny być zapakowane w ogóle, żeby klient mógł spokojnie się im przyjrzeć. Co więc warto zaproponować klientowi, żeby zawsze był zadowolony? W każdym sklepie doskonalone sprawdzą się pudełka ozdobne na wymiar.

Opakowanie, które klient wybiera sobie sam

Jeśli nie zajmujesz się sprzedażą tego, co musi być zapakowane jeszcze przed wystawieniem tego na półki, dobrze jest ustawić przy kasie albo w widocznym miejscu ozdobne pudełka. Dzięki nim klient nie tylko będzie mógł zapakować każdy zakupiony przez siebie produkt, bez względu na jego wielkość i ilość, ale także sam wybierze dla siebie pasujące opakowanie. Klienci lubią podejmować kluczowe decyzje, a do tego sami wiedzą najlepiej, jakie opakowanie sprawdzi się w ich przypadku. Pudełka ozdobne na wymiar są również wielorazowe, więc zostaną przez konsumenta potraktowane jako inwestycja warta ponoszonych kosztów.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

jeden × trzy =