Projektowanie przestrzeni sklepu, uwzględniającego ścieżkę klienta – jak to zrobić?
Biznes Rynek Finanse
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Projektowanie przestrzeni sklepu, uwzględniającego ścieżkę klienta – jak to zrobić?

Właściciele sklepów najczęściej zwracają uwagę na wygląd i wystrój wnętrz. Tymczasem okazuje się, że o poziomie sprzedaży w dużym stopniu decyduje również sposób wytyczenia tzw. ścieżki zakupowej, czyli trasy, po której będzie poruszał się konsument. Wyróżnia się kilka zasad projektowania ścieżki zakupowej, a ich przestrzeganie może pomóc poprawić wyniki finansowe sklepu.

Przebieralnie, kasy lub lady na końcu sklepu

Proces projektowania oraz wytyczania trasy, po której poruszają się konsumenci w przestrzeni handlowej, nazywany jest fachowo loopingiem. Słowo to pochodzi z języka angielskiego i w dosłownym tłumaczeniu oznacza robienie pętli. Podstawową ideą loopingu jest poprowadzenie klienta przez wnętrze w taki sposób, by mógł zapoznać się z jak największą ilością produktów. Zgodnie z tą zasadą przebieralnie i sklepy w butikach odzieżowych powinny znajdować się na końcu sklepu. Chodzi o to, aby potencjalny nabywca przed dotarciem do tych miejsc mógł zapoznać się z produktami znajdującymi się w sklepie. Ta sama zasada obowiązuje w przypadku innych placówek handlowych. Dobrym rozwiązaniem jest umieszczenie przy klasie lub na ladzie tzw. produktów impulsowych. Chodzi tu o drobiazgi, których zakup nie jest planowany. Na produkty impulsowe klienci najczęściej decydują się podczas oczekiwania na swoją kolej do kasy, dlatego należy je odpowiednio wyeksponować za pomocą regałów lub standów reklamowych. 

Aranżacja wnętrza przy pomocy mebli sklepowych

Jednym z najprostszych sposobów na wytyczenie ścieżki zakupowej jest stworzenie w centralnej części sklepu wyspy, na której umieszczone będą różnego rodzaju produkty. Do tego celu świetnie nadają się tzw. stoły promocyjne. Tego rodzaju elementy wyposażenia znaleźć można m.in. na stronie https://meble-do-sklepu.pl/kategoria-sklep/outlet-wyposazenie-sklepu/uzywane-meble-sklepowe/.  Obecność wyspy sprawia, że potencjalni klienci są niejako zmuszeni do poruszania się wokół niej, co pozwala im zapoznać  się z asortymentem znajdującym się w jej bezpośrednim sąsiedztwie. Projektując przestrzeń sklepu, nie wolno zapominać o oświetleniu. Przy jego użyciu można w odpowiedni sposób wyeksponować regały i asortyment, który się na nich znajduje. Należy zwrócić uwagę, by ekspozycja była oświetlona mocniej od samej ścieżki. W przypadku sprzedaży artykułów dla mężczyzn looping powinien być ograniczony do minimum. Okazuje się bowiem, że panowie podejmują decyzje zakupowe znacznie szybciej od pań i wytyczanie dla nich długich ścieżek zakupowych może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Na czym polega zabieg laminacji rzęs lub brwi?
Na czym polega zabieg laminacji rzęs lub brwi?
Zabiegiem, który coraz więcej salonów kosmetycznych oferuje swoim klientom jest laminacja. Stanowi ona doskonałą alternatywę dla osób, które pragną cieszyć […]
O jakich kwestiach należy pamiętać przy sprzedaży mieszkania?
O jakich kwestiach należy pamiętać przy sprzedaży mieszkania?
Sprzedaż mieszkania wiąże się często z formalnościami, które należy wypełnić. Wycena lokalu jest bardzo ważna, zamieszczenie ogłoszenia, a także sprawdzenie […]
Utworzenie nowego warsztatu – jakie akcesoria i narzędzia będą do niego potrzebne
Utworzenie nowego warsztatu – jakie akcesoria i narzędzia będą do niego potrzebne
Samochody to bardzo użyteczne i na ogół bezawaryjne maszyny, ale niestety nawet solidne jednostki po pewnym czasie eksploatacji ulegają drobnym […]
Ostatnie wpisy